Seminari de formació sobre l’aprenentatge inicial de la lectura: Conferència 1. El context funcional i els materials

Dimensió social

  • Usos i funcions de la lectura:
    • La lectura com a un mitjà de comunicació (famílies, entorn, correspondència entre els alumnes, elements màgics…)
    • La lectura com un mitjà per aprendre
    • La lectura com a plaer
  • Ambient alfabetitzador : els espais (biblioteca de centre, d’aula, exposicions, textos i llibres relacionats amb totes les activitats de centre…), els lectors (alumnes, professorat, famílies
  • Materials de lectura
    • textos d’ús pràctic (de l’entorn i escolar)
    • textos d’ús científic
    • textos de literatura (contes, poemes, endevinalles, embarbussaments…)
  • Tipus d’agrupaments quan es fan les activitats (han de permetre la comunicació i la interacció)

Dimensió afectiva /motivació

  • Experiències positives gratificants amb les situacions de lectura
  • Paper del mestre

 presentació de la conferència (Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics; Dept d’Ensenyament)

 vídeo de la conferència (M. Àngels Feliu; Tarragona 17/12/2012)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>