Propostes formatives fonamentades en la recerca i el coneixement científic

El  Laboratori de Transformació Educativa ofereix entre els mesos d’abril i maig del curs 2021-22 una sèrie de propostes formatives fonamentades en la recerca i el coneixement científic que van adreçades a tots els centres del Laboratori, als centres de les Xarxes Territorials de Transformació Educativa i, per extensió, a qualsevol centre del nostre sistema educatiu.

• Enguany organitzen 10 seminaris de dues hores cadascun que s’emeten en directe al canal de Youtube del Laboratori de Transformació Educativa entre els dies 25 d’abril i 24 de maig. Els temes aprofundeixen en la personalització de l’aprenentatge, l’aprenentatge competencial a través dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS) i l’avaluació formativa i formadora. Els seminaris queden enregistrats per a la seva posterior consulta, i van acompanyats d’una proposta de treball i d’implementació en centre.
  •  L’horari serà de 17 a 19h per Streaming a través del canal de Youtube del Laboratori de Transformació Educativa. Podeu accedir a tots els seminaris a través de la plataforma del Laboratori.
  • Els títols i els ponents són :

– “Treballar amb i a partir dels interessos de l’alumnat a l’aula”. Judith Oller Badenas, Departament de Cognició, Desenvolupament i Psicologia Universitat de Lleida.  Dilluns 25 d’abril del 2022

–  “La reflexió de l’alumnat com a estratègia per a afavorir l’aprenentatge amb sentit”. Marina Solari Maccabelli, Departament de Psicologia i Antropologia de la Universitat d’Extremadura.  Dimarts 26 d’abril de 2022.

”La connexió dels aprenentatges de l’alumnat de dins i fora de l’escola”. Antonio Membrive,  Investigador del grup GRINTIE.  Departament de Cognició, Desenvolupament i Psicologia Universitat de Barcelona. Dimecres 27 d’abril del 2022.

–  “Seguiment de l’alumnat en el seu aprenentatge”.Begonya Folch, Cap de Servei d’Èxit Educatiu i Noves Oportunitats. Departament d’Educació. Dijous 28 d’abril de 2022.

– “Igualtat de gènere”.  Almudena Rodríguez Garcia, Responsable d’incidència política de l’Associació pels drets sexuals i reproductius. Sòcia organitzadora per Europa i Àsia Central del Women’s Major Group. Dill

uns 9 de maig de 2022

“Acció per al clima”  Ponent pendent de confirmació.  Dilluns 16 de maig de 2022

“Educació de qualitat com a objectiu i com a mitjà”   Marina Gay, Directora de CATESCO. Dimecres 18 de maig de 2022