Protocol i recursos educatius per treballar el conflicte d’Ucraïna

Protocol i Recull d’articles i recursos proposats al nostre voltant amb recursos per treballar el conflicte a les aules:

Intranet del departament d’Educació (accés amb codi GICAR): Protocol d’acollida d’alumnat desplaçat de la guerra de Rússia contra Ucraïna als centres educatius​
L’acollida de l’alumnat refugiat, a l’espai web Acollida de l’alumnat d’origen estranger”.
Espai web creat pels Equips assessors en Llengua, Interculturalitat i Cohesió Social (ELIC) de la zona Maresme-Vallès Oriental on aniran penjant recursos que poden ser útils per tractar a l’aula temes com l’acollida de les famílies i de l’alumnat, la pau i els conflictes bèl.lics.
Lafede.cat acaba de publicar un article amb diferents recursos educatius sobre com treballar a tots els nivells amb infants i adolescents el conflicte d’Ucraïna des de l’enfocament de Cultura de Pau: https://www.lafede.cat/ca/per-evitar-conflictes-com-el-ducraina-eduquem-per-a-la-pau/
El Centre de Recursos per la Pau i la Solidaritat de la Coordinadora d’ONG Solidàries posa a disposició de tota la ciutadania un fons de recursos educatius i d’investigació sobre Pau, Drets Humans i Desenvolupament per temes.
Recull de propostes proposat pel SE de l’Alt Maresme.
Recull de propostes publicat pel SE del Vallès Oriental III.
Parlem de мир: Pau es diu igual en ucraïnès que en rus. Article publicat per Unicef.