Pandèmia, migracions i canvi climàtic en la recerca de batxillerat

Curs per internet adreçat a professorat de batxillerat

Del 20 de gener al 17 de febrer de 2022   |  Dijous, de 16 a 19 hores   |   20 hores certificades (15 hores sincròniques i 5 de treball autònom)

Inscripció (gratuïta)

L’actualitat mediàtica posa en relleu la interdependència de poblacions i territoris que caracteritza la globalització. Es tracta de fenòmens complexos que requereixen un abordatge interdisciplinari entre les matèries del batxillerat, per al qual el treball de recerca de batxillerat esdevé una oportunitat didàctica. Mitjançant la interconnexió de fets d’actualitat com la pandèmia, les migracions i el canvi climàtic, aquest curs explora les possibilitats d’una programació interdisciplinària al batxillerat, a partir de qüestions de recerca, models teòrics i dades obertes a l’abast de l’alumnat. La formació s’emmarca en el projecte ‘Pandèmia, migracions i canvi climàtic‘.

OBJECTIUS

• Explorar opcions de treball interdisciplinari entre les matèries del batxillerat científic i social, per educar en drets humans, sostenibilitat i ciutadania global.
  • Promoure qüestions de recerca formativa que indaguin en les causes sistèmiques d’esdeveniments globals d’actualitat com la pandèmia, les migracions i el canvi climàtic.
  • Identificar fonts d’informació i bases de dades, disponibles en obert per internet.

CONTINGUTS

1. Recerca de batxillerat com a estratègia d’educació en ciutadania global
  2. Refugiades climàtiques en temps de pandèmia
  3. Ecologia social: qüestions de recerca i models teòrics a l’abast de l’alumnat
  4. Dades obertes per investigar l’escala global
  5. Vers una programació curricular interdisciplinària

FORMADORES

Maria Àngels Alió, Mar Grasa i Helena Perxacs (professores del grau de Ciències Ambientals de la Universitat de Barcelona)

Beatriz Felipe (investigadora CICrA Justicia Ambiental i CEDAT-URV)

Núria González (Fundació Solidaritat UB)

REQUISITS DE CERTIFICACIÓ

Assistència a un mínim del 80 % de les hores sincròniques i lliurament satisfactori del treball autònom.

Més informació a l’espai web i també per correu a recercapau@ub.edu | idp.cursos@ub.edu