Mercat de la MEX: Actuacions Educatives d’Èxit (AEE) de la comunitat d’aprenentatge Camí del Cros

Una Jornada de Comunitat d’Aprenentatge exitosa a Mataró: Compartint visions i pràctiques per a una millora educativa

El passat dijous 2 de maig, l’Escola Camí del Cros, amb el suport de la L2 de la MEX, va acollir una Jornada de Comunitat d’Aprenentatge (CdA) que va reunir a centres educatius, associacions, serveis i entitats de Mataró. Aquest esdeveniment va oferir una oportunitat única per a compartir i explorar les Actuacions Educatives d’Èxit (AEE) i el seu impacte en la transformació social i educativa de la ciutat.

Durant la jornada, les direccions i els equips directius, així com personal docent i no docent dels diversos centres, serveis i entitats van poder profunditzar en què consisteix una Comunitat d’Aprenentatge. Es van exposar els mètodes de gestió i funcionament d’aquestes comunitats a través de recursos propis i programes com PMOE i PROA+. L’objectiu era clar: compartir com es treballa a les aules amb evidències científiques i pràctiques diàries que demostren un impacte social positiu, i alhora, contextualitzar aquestes experiències dins un marc teòric més ampli.

La jornada va ser dissenyada no només per a mostrar aquests mètodes exitosos, sinó també per a discutir com aquests poden contribuir a una millora dels resultats educatius i a la superació de les desigualtats. L’esdeveniment va culminar amb un clar missatge de compromís compartit entre tots els participants, reafirmant la determinació de continuar treballant junts cap a una transformació que beneficia a tot l’alumnat, independentment dels seus contextos.

Per a tots aquells que no van poder assistir, podeu consultar el programa amb tota la informació rellevant de la jornada.

La jornada ha estat un clar exemple de com la col·laboració i l’intercanvi d’idees poden resultar en avenços significatius per a la comunitat educativa. Des de l’Escola Camí del Cros i la L2 de la MEX, continuarem buscant la participació activa de tots els sectors per a garantir que cada dia sigui una oportunitat per a millorar l’educació a la nostra ciutat. Ens il·lusiona poder comptar amb experiències com aquestes a la nostra xarxa.