Jornada pedagògica Fira “Mataró Orienta”

Aquesta tarda tindrà lloc la Jornada pedagògica de la Fira “Mataró Orienta”, a partir de les 15:30h a les instal·lacions del Servei Educatiu de Mataró.

Programa:

Com abordar l’abandonament prematur dels estudis.

15:15 – 15:30  Acreditacions.

15:30 – 15:50 Presentació Unitats d’Acompanyament i Orientació (UAO)

• Olga Vilamala. Coordinadora UAO. Serveis Territorials Maresme-Vallès Oriental

15:50 – 16:30 Novetats FP

• Dolors Castro. Coordinadora Territorial d’Ensenyaments Professionals. Serveis Territorials Maresme-Vallès Oriental.

16:30 – 17:15 Experiències. Taula rodona: Tutoria i seguiment de l’alumnat a la FP.

• Institut Thos i Codina.
    • Montserrat Flores. Professora del departament d’Administració i Gestió i Coordinadora del Pla d’Acció Tutorial de FP.
    • Maria Celda. Professora del departament de Comerç i Màrqueting i coordinadora del Pla d’Acció Tutorial de FP.
  • Escola Pia. Santa Anna Mataró
    • Jordi Truñó. Director pedagògic de Formació Professional.

17:15 – 17:30 Descans

17:30 – 18:00 Mesures flexibilitzadores i oportunitats del nou currículum.

• Marga Viñolas i  Montserrat Talavera. Tècniques docents especialitat d’orientació educativa. Servei de Currículum de Secundària i Batxillerat. Subdirecció General d’Ordenació Curricular. Departament d’Educació.

18:00 – 19:00 Presentació serveis i recursos municipals

• Sara Armengol. Cap de la Secció d’Ocupació Jove. Ajuntament de Mataró.

18:00 – 19:00 Experiències d’entitats del territori.

• Salesians Sant Jordi.
    • Laura Font. Directora Salesians Sant Jordi.
    • Elisabet Pujadas. Cap de Servei d’inserció sociolaboral. Salesians Sant Jordi.
  • Fundació Maresme.
    • Gemma Pallarés. Referent Equip de Gestió-Servei de Formació i Inserció Serveis Laborals