El FEM MATEMÀTIQUES és una activitat organitzada anualment per la FEEMCAT amb el suport del Departament d’Educació que té la finalitat de contribuir a desenvolupar la competència matemàtica en tot l’alumnat de cinquè i sisè de primària i primer i segon de l’ESO. També permet intercanviar experiències i compartir propostes per part del professorat de les diferents comarques de Catalunya. A més, vol sensibilitzar la societat catalana en general sobre la necessitat de millora d’una educació matemàtica que afavoreixi el desenvolupament personal i la integració social d’uns ciutadans i ciutadanes lliures i responsables.
Aquesta activitat s’organitza en forma de concurs i es desenvolupa en tres fases.
- Primera fase (es fa als centres del 15 de novembre al 15 de febrer)
- Segona fase (es realitza de manera independent en cada una de les 5 associacions que forma part de la FEEMCAT: APMCM, ADEMGI, APaMMs, ABEAM, LleiMat el 26 de març)
- Tercera fase o fase final (s’estructura com una jornada matemàtica amb un component lúdic el 7 de maig).
Amb aquesta activitat es pretén:
- Potenciar el raonament matemàtic a través de la resolució de problemes.
- Fomentar la capacitat de comunicació i argumentació matemàtica presentant activitats per resoldre en equip i exigint l’elaboració d’informes detallats.
- Ajudar als nois i noies a adquirir seguretat i confiança en les seves capacitats per fer matemàtiques presentant-los activitats motivadores i que suposin un repte per a ells i elles.
- Mostrar als professors i professores activitats lligades a l’entorn i problemes adequats per a treballar estratègies i desenvolupar actituds positives envers d’aquesta disciplina.