Unitat didàctica per conèixer i mesurar les olors

Què és una olor? Sabies que tant poden recordar-nos moments viscuts com esdevenir agents contaminants? La Unitat Didàctica d’OdourCollect, realitzada per Science for Change en col·laboració amb la FECYT, introdueix l’alumnat al món de les olors: què són, com les identifiquem i com es poden mesurar. A més a més, permet fer un mapatge de les olors que envolten l’escola i el barri i debatre a l’aula sobre problemes ambientals d’actualitat. Podràs rebre els recursos educatius del projecte a través d’aquest formulari.

La contaminació per olors és una queixa mediambiental recurrent i la ciutadania juga un paper important per fer-ne un seguiment. OdourCollect és una aplicació de ciència ciutadana que permet que veïns i veïnes de totes les edats situïn al mapa observacions d’olors en temps i espai reals. A través dels recursos educatius d’OdourCollect, els/les estudiants de secundària tindran l’oportunitat de convertir-se en investigadors/es ambientals dels seus barris creadors/es de coneixement científic. Mentre treballen en la intersecció de disciplines diverses (entre elles, enginyeria, química, tecnologia, biologia, història o ciències socials), aprendran a identificar problemes ambientals i raonar el tipus de millores a realitzar partint d’evidències recollides amb rigor científic.