Acte d’acollida a l’alumnat nouvingut a la ciutat de Girona

Divendres 24 de novembre l’Ajuntament de Girona va rebre a l’alumnat de les aules de secundària per donar-los la benvinguda a la ciutat, emmarcada amb el lema Ciutadans i ciutadanes de Girona, ciutadanes i ciutadans del món.

Una matinal que va començar al Centre Cultural La Mercè amb un missatge d’acolliment de la regidora d’educació, Queralt Vila Vergès, als més de cent quaranta alumnes que cursen estudis als instituts de Jaume Vicens Vives, Montilivi, Carles Rahola i Llorens, Narcís Xifra i Masmitjà, Santa Eugènia, Ermessenda de Girona, Bell-lloc del Pla, Maristes Girona i Santiago Sobrequés i Vidal. Seguiment l’alumnat va fer unes presentacions dels seus centres i les aules d’acollida, preparades prèviament amb els seus tutors i tutores; així com també van compartir desitjos, allò que troben a faltar dels seus països i que els agrada de la ciutat.

El tancament de l’acte va ésser una cantada tots plegats de la cançó de Coti x coti del grup Thyets amb l’alumnat del batxillerat de l’Institut Santiago Sobrequés i Vidal guiats per la seva professora de música Mercè Rigau, acompanyats pel tenora Xavier Cornellana i Mangues.

El matí va continuar direcció cap a La Copa, els grups s’hi van dirigir per diversos carrers per anar entregant a la ciutadania unes grues realitzades en la tècnica de l’origami per al mateix alumnat, com a símbol de desig de felicitat i una vida ben longeva. Arribats al destí, barrejats per centres van gaudir de diversos jocs com l’aranya, els relleus, les bitlles, el mocador, entre d’altres.

En acabar tots els participants van ballar en una gran rotllana dues sardanes juntament amb la colla sardanista del GEIEG.

Equip LIC Girona

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *