SEMIFINALS DE LA GARROTXA I EL PLA DE L’ESTANY DEL XIX CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA

Aquest dimarts 7 de març, el teatre Principal d’Olot va acollir les Semifinals del Certamen de lectura en Veu Alta de la Garrotxa i el Pla de l’Estany. Després de dos anys de pandèmia, el Certamen ha recuperat la presencialitat i ha comptat amb la participació de 15 centres de la comarca de la Garrotxa i 5 centres del Pla de l’Estany amb un total de 53 lectors i lectores de centres de primària i secundària.

L’acte va ser presentat per les companyes de l’equip ELIC del Servei Educatiu de la Garrotxa i va tenir la participació de la coral de l’escola Malagrida d’Olot “Som Música” que va inaugurar l’acte amb una corranda.

Prèviament, l’alumnat lector havia preparat la lectura d’un llibre, escollit per l’organització, diferent per a cadascuna de les cinc categories. Uns dies abans de les semifinals, el CRP de la Garrotxa va enviar els fragments seleccionats de cada llibre. Durant l’acte, es va fer un sorteig per saber quin fragment havia de llegir cada lector/a. Després de la lectura de tot l’alumnat i durant la deliberació del jurat, la coral “Som Música” va amenitzar l’acte amb tres peces musicals. Joan Fluvià, Tània Puigvert i Enric Boldó van anunciar els noms de l’alumnat que passa a la final territorial de Girona, que tindrà lloc el pròxim 25 d’abril a la Pineda de Sant Gregori. A continuació, els membres del jurat i les companyes de l’equip ELIC van repartir els diplomes i el llibre-obsequi a la resta de participants de totes les categories.

Agraïm especialment la participació a tot el professorat, alumnat i centres de les comarques de la Garrotxa i del Pla de l’Estany, així com al jurat i a la coral “Som Música” de l’escola Malagrida. Enhorabona pel vostre esforç i treball!