Espai ELIC

Els ELIC som equips d’assessorament i orientació en llengua, educació intercultural i cohesió social. El nostre objectiu és desenvolupar funcions de col·laboració, assessorament i suport escolar en relació amb aspectes lingüístics, interculturals i de cohesió social en els diferents àmbits de l’entorn educatiu.

Les funcions dels ELIC són:

Llengua

-Consolidar la llengua catalana com a llengua vehicular als centres educatius i com a eix vertebrador d’un projecte plurilingüe.
-Actualitzar les metodologies, les estratègies i els recursos didàctics davant la creixent diversitat lingüística i cultural de l’alumnat, a les diferents etapes educatives.

Educació intercultural
-Desenvolupar una consciència d’igualtat com a condició prèvia per al coneixement i el respecte de les diferències culturals en el marc de la nostra realitat.
-Potenciar la cultura del diàleg i la convivència.

Cohesió Social
-Garantir l’equitat i crear les condicions que facin possible la igualtat d’oportunitats per accedir a una educació de qualitat.
-Fomentar la inclusió social i escolar de tot l’alumnat i evitar qualsevol tipus de marginació.
-Participar en el Pla Educatiu d’Entorn de la ciutat d’Olot.

Equip LIC – La Garrotxa

• Marta Guitart Francas – mguita26@xtec.cat