Estada Escola Marta Mata

Després de tres anys, el primer centre que va fer una estada a l’EdA del Canigó, enguany han decidit tronar. Els mestres ens varen demanar que volien treballar l’orientació i cartografia i és això el què hem fet tota una setmana a partir de… Llegeix més»

Estada Institut Escola Turó de Roquetes

Els alumnes de 2n d’ESO de l’Institut Escola Turó de Roquetes han vingut dos dies a fer una estada de descoberta a la Catalunya Nord.  Malgrat que les condicions meteorològiques ens han fet modificar el programa, tots ells varen poder realitzar l’itinerari de Sant… Llegeix més»

Sortides amb l’Ensemble Scolaire St Josep de Prada

Com és ja costum, iniciem el curs amb les sortides amb l’Escola Sant Josep de Prada. Amb l’objectiu doble de fer una sortida en immersió en català i la descoberta de l’entorn més proper, enguany hem realitzat tres sortides amb els diferents nivells. El… Llegeix més»

Reportatge radiofònic Ràdio Arrels

Ens plau compartir el reportatge radiofònic que ens ha realitzat el periodista Enric Balaguer de Radio Arrels. Resultat d'imatges de radio arrels

Si cliqueu sobre la imatge, podreu escoltar el programa.

Inici curs 2018 -2019

Iniciem el nostre 4rt curs amb un espai web nou. Des de Prada, el Conflent us volem desitjar a tots els centres educatius de parla catalana que tingueu un bon curs farcit d’experiències i aprenentatges. Molta empenta i il·lusió a tothom. Seguim!

Crèdit de síntesi Institut els Cendrassos

Els alumnes de 1er d’ESO de l’institut dels Cendrassos de Figueres han vingut per primera vegada a realitzar el seu crèdit de síntesis. Activitats al bosc del Bastard, al Monestir de Sant Miquel de Cuixà i la interdisciplinar activitat de “Fem el Verdaguer!” a Sant Martí del Canigó han estat les propostes didàctiques que han entrelligat diferents disciplines.

Esperem que els alumnes i professors hagin aprofitat l’estada i poder tornar-nos a veure ben aviat!

Descoberta de Perpinyà amb l’Institut Anton Busquets i Punset

L’activitat “Decouverte de Perpignan” és una proposta pels alumnes de llengua francesa que desitgen practicar  la competència lingüística en llengua estrangera. L’activitat consisteix en orientar-se de forma autònoma pel centre històric per tal de descobrir elements patrimonials a partir de la cerca, lectura i comprensió de panells turístics informatius. També han de fotografiar elements del paisatge urbà amagats o poc visibles i realitzar una enquesta sociolingüística als habitants de Perpinyà.  Amb aquestes tasques es pretén que l’alumnat es desenvolupi de forma autònoma i competent en un context social, lingüístic i cultural diferent al seu.

En aquest cas els alumnes de 2n i 3er d’ESO de l’Institut Anton Busquets i Punset de Sant Hilari Sacalm han vingut a passar el dia a Perpinyà per realitzar l’activitat. El seu bon treball previ (de continguts i de vocabulari) ha fet que l’activitat rodes sola i que els alumnes aprofitessin el màxim la seva curta estada a Perpinyà.

XXVII Jornades de Camps i Entorns d’Aprenentatge

Com ja comença a ser habitual, iniciem el segon trimestre participant a les jornades de Camps i Entorns d’Aprenentatge que enguany s’han celebrat  a Tremp.

Gràcies a l’organització de L’Entorn d’Aprenentatge de Tremp hem pogut conèixer la seva oferta educativa que, com no pot ser d’una altra manera, està lligada a un territori d’una importància cabdal en l’àmbit de la geologia i la paleontologia. Al mateix temps, les jornades ens han servit per intercanviar experiències, problemàtiques i bon moments amb els altres professionals dels CdA i EdA dels serveis educatius del Departament d’Ensenyament.

I des de Tremp agafem el relleu i l’any vinent ens tocarà a nosaltres organitzar aquestes jornades. Esperem poder estar a l’altura del nostre successor.

Professionals dels CdA i EdA al jaciment paleontològic d’Orcau