Descoberta de Perpinyà amb l’Institut Anton Busquets i Punset

L’activitat “Decouverte de Perpignan” és una proposta pels alumnes de llengua francesa que desitgen practicar  la competència lingüística en llengua estrangera. L’activitat consisteix en orientar-se de forma autònoma pel centre històric per tal de descobrir elements patrimonials a partir de la cerca, lectura i comprensió de panells turístics informatius. També han de fotografiar elements del paisatge urbà amagats o poc visibles i realitzar una enquesta sociolingüística als habitants de Perpinyà.  Amb aquestes tasques es pretén que l’alumnat es desenvolupi de forma autònoma i competent en un context social, lingüístic i cultural diferent al seu.

En aquest cas els alumnes de 2n i 3er d’ESO de l’Institut Anton Busquets i Punset de Sant Hilari Sacalm han vingut a passar el dia a Perpinyà per realitzar l’activitat. El seu bon treball previ (de continguts i de vocabulari) ha fet que l’activitat rodes sola i que els alumnes aprofitessin el màxim la seva curta estada a Perpinyà.