Conferència: Si Turing hagués tingut un gat, s’hagués dit Scratch.

Interessant conferència de 2012 en la que en Frank Sabaté ens acosta a la utilització de l’Scratch.

Nivell: Internivells
Format: Conferència
Àrea de coneixement: Matemàtic Programació i robòtica

Si Turing hagués tingut un gat, s’hagués dit Scratch

• A càrrec de Frank Sabaté, mestre a l’Escola Projecte
  • Data i lloc: 25 d’abril de 2012 (Sala d’actes del Departament d’Ensenyament)

Resum

L’Scratch és un entorn de programació desenvolupat pel MIT (Massachusetts Institute of Technology) adreçat a nens i joves amb la finalitat de fomentar el pensament creatiu. Tot i apilant instruccions com si fossin blocs d’un joc de construccions l’alumnat pot crear des de petites animacions, fins a videojocs i obres d’art interactives. Seguint l’estela del construccionisme de Papert, l’Scratch ofereix la possibilitat de fer posar en marxa la competència d’aprendre a aprendre d’una manera d’allò més lúdica i motivadora.

La conferència és a càrrec de Frank Sabaté, mestre a l’Escola Projecte especialitzat en TIC aplicades a l’educació i membre d’una comunitat de docents que investiga sobre l’ús de la programació d’ordinadors i la robòtica en centres educatius.

Destinataris
Professorat de matemàtiques d’educació primària i secundària

Data d'incorporació: 15/07/2021