Pensamiento computacional: Del nuevo currículo al aula de ESO


Nivell: Secundària Obligatòria
Format: Conferència
Àrea de coneixement: Matemàtic
Finalitzada

Conferència a càrrec de la Belén Palop, Enginyera Informática i professora de l’àrea de Didàctiva de la Matemàtica de la Universidad Complutense de Madrid. Des de 2008 també ha treballat en projectes de transferència i col·laboració amb totes les etapes educatives preuniversitàries tant amb les àrees d’informàtica i matemàtiques, com d’educació STEAM. A nivell internacional, col·labora amb centres educatius de diversos països europeus a través de projectes Erasmus+ per l’intercanvi de bones pràctiques docents.

Resum:  El currículo de la LOMLOE incluye en el sentido algebraico el Pensamiento Computacional por razones organizativas. Al no adherirse a una definición concreta de PC incluso en el nivel de concreción de los saberes básicos, no es sencillo derivar del currículo ni de las concreciones de las distintas CCAA a qué nos estamos refiriendo, qué se considera PC y, de manera particular para los docentes que deben concretarlo, qué y cómo trabajar en el aula para contribuir a su desarrollo. En esta charla intentaremos arrojar algo de luz sobre la definición de PC, analizar sus dimensiones y proporcionar herramientas y recursos concretos para llevarlos al aula de mátemáticas de ESO.


Data d'incorporació: 29/11/2022