Mirar o veure? Com ensenyar una actitud crítica davant les pantalles



Als anys 90 Joan Ferrés deia “Si l’escola no ensenya a veure la tele, per a quin món està educant?” El mateix cal aplicar avui a les múltiples pantalles que envolten el nostre alumnat en el seu dia a dia: ¿no els ensenyarem a mirar de manera crítica les pantalles i internet, l’activitat a la qual dediquen més hores de la seva vida? No es tracta de dir-los què han de mirar, sinó d’ensenyar-los una altra manera de mirar-ho.


Nivell: Primària
Format: Conferència Materials d'autoformació
Àrea de coneixement: Coneixement del medi

Objectius

  • Tenir un primer contacte amb el concepte d’anàlisi crítica de mitjans
  • Analitzar quins models de conducta, estil de vida, tipus de cossos,… ens transmeten els mitjans de comunicació.
  • Comprendre com és aquest món multipantalles

Recursos relacionats

També podeu llegir:

Mar Rosàs i Francesc Torralba. Som Crítics? Fonaments per a una educació compromesa. https://fundaciobofill.cat/uploads/docs/7/w/p/i/x/s/0/n/n/ib_69_pensament_critic_020319.pdf

Breo Tosar. Literacitat crítica i ensenyament de les ciències socials.   Crònica de la sessió . Per saber-ne més

Data d'incorporació: 20/04/2021