Sessió desenvolupada el març de 2022, en el marc de la formació “Els divendres de Biologia i Geologia al Cesire”. Durant la sessió es proposen estratègies per potenciar la manera de pensar de la Ciència mitjançant el llenguatge, incorporant eines per al treball de destreses de pensament i habilitats cognitivolingüístiques i els gèneres lingüístics de les Ciències.
Nivell:
Batxillerat
Secundària Obligatòria
Format:
Conferència
Àrea de coneixement:
Científic
Lingüístic
En clicar sobre la imatge accedireu a l’enregistrament de la sessió.
Enllaços als documents utilitzats en les dues dinàmiques que es van proposar en la sessió.
- Notícia per a formulació de preguntes (dinàmica 1)
- Pauta de rampes de preguntes (dinàmica 1)
- Text Frankenstein (dinàmica 2)
- Estructura argumentativa de Toulmin (dinàmica 2)
Objectius
- Mostrar orientacions per a utilitzar el llenguatge com a vehicle per a pensar ciències.
- Proporcionar un recurs d’autoformació pel professorat