Pedro Plaza parla de com incideixen les matemàtiques en la vida de les persones adultes en una societat democratica i justa i de quins coneixements han adquirit i com els utilitzen per construir-ne de nous.
Cómo inciden las matemáticas en la vida de las personas adultas y su importancia en una sociedad democrática y justa? Cuáles son los conocimientos propios adquiridos por las personas adultas fuera del aula y su utilización para construir otros nuevos.? Qué matemáticas aprender/enseñar y cómo hacerlo en este nivel de enseñanza.
En Pedro Plaza és llicenciat en Matemàtiques per la Universitat Complutense de Madrid i doctor en Ciències de l’Educació, amb la tesi “Las Matemáticas en la Educación de Personas Adultas”. També ha estat professor titular de la ETS d’Enginyeria Aeronàutica i de l’Espai a la UPM. És professor voluntari a l’Escola Popular d’Oporto, a Carabanchel (Madrid), i autor del llibre “Matemáticas críticas y transformadoras en la educación de personas adultas”. Ed. Aljibe. Ha escrit articles i impartit ponències i conferències sobre Matemàtiques Qüotidianes, l’Euro, PIAAC, Materials curriculars i Etnomatemàtiques.
- Data de l’enregistrament: Dimecres, 21 d’abril de 2021, a les 18.00
- Enllaç a la vídeoconferència
- Enllaç a la presentació
Objectius
Tenir en compte les matemàtiques que les persones adultes han après fora de l’aula i com fer-les servir per continuar-ne aprenent
Ressaltar el paper de l’aprenentatge de la matemàtica en una societat democràtica i justa