Propostes pedagògiques que promouen la integració de coneixements de diferents sabers científics.
I tu, et protegeixes del sol? |
Com canvia la composició de diòxid de carboni i/o d’oxigen a l’aire? |
La proposta I tu, et protegeixes del sol? és una proposta que integra activitats per a la construcció i la transferència de coneixements en l’àmbit científic, en concret de la biologia, la física i la química, i que pot ser un punt de partida per construir un projecte d’aprenentatge interciències per a les ciències de 3r ESO.
Proposa el repte de trobar respostes a preguntes rellevants relacionades amb la radiació solar, UV, els protectors i cremes solars i a les repercussions en la pròpia salut i la de la població que se’n deriven. La proposta ha estat experimentada a l’aula amb alumnes de 3r d’ESO. |
Proposta pedagògica que proposa investigar processos biològics, com la respiració animal i vegetal, la fotosíntesi i la fermentació alcohòlica, que canvien la composició de l’aire. Promou una mirada interciències, la integració de coneixements de biologia i de química, la indagació i la modelització a partir de la investigació de les concentracions de CO2 i d’O2 a l’aire, utilitzant sensors de CO2 i d’O2. ObjectiusApoderar l’alumnat en el disseny experimental, la recollida i l’anàlisi de dades per donar significat a les reaccions químiques i càlculs estequiomètrics en processos biològics rellevants.
|
Objectius
Presentar propostes que requereixen els sabers de diferents àmbits per la seva resolució.