Aprendre matemàtiques mitjançant la seva història



Com ens pot ajudar la història a estructurar l’aprenentatge de les matemàtiques? Conferència a càrrec d’en David Virgili, professor de matemàtiques a l’Escola Sant Gregori de Barcelona, i membre del grup d’història de les matemàtiques d’ABEAM.


Nivell: Secundària Obligatòria
Format: Conferència
Àrea de coneixement: Matemàtic
En realització

En David Virgili ens proposa una seqüència de doble hèlix (història – didàctica), des d’Infantil fins a Secundària, amb un tema principal: l’estudi dels quadrats. L’objectiu és presentar a l’alumnat algunes dificultats històriques fonamentals que han sorgit en estudiar-los, i entendre com el fet de buscar-hi solucions ha propiciat al seu torn la creació de nous conceptes i noves dificultats.

Conferència a càrrec d’en David Virgili, professor de matemàtiques a l’Escola Sant Gregori de Barcelona, i membre del grup d’història de les matemàtiques d’ABEAM.

 

Objectius

Donar a conèixer als estudiants la història d’alguns conceptes matemàtics

Data d'incorporació: 07/06/2021