Cicle tertúlies literàries “LITERATURA CONF(t)ADA”



Cicle de tertúlies sobre literatura infantil i juvenil realitzades en època de confinament (curs 2019-2020) per tal d’impulsar la literatura entre els joves i els docents, organitzades pel CESIRE,


Nivell: Internivells
Format: Enregistrament
Àrea de coneixement: Lingüístic

Aquest cicle consta de 4 tertúlies que són:

  • Sobretaula de literatura infantil i juvenil. Tertúlia literària Sant Jordi 2020 (Marta Roig, Montse Colilles i Pep Molist). Hi podreu trobar bones recomanacions literàries,  algunes idees per promoure la literatura des de casa, així com algunes reflexions sobre com aquestes estones de lectura compartida ajuden els infants en aquests moments de confinament.
  • La literatura juvenil (Joan Portell Cristina Sànchez i Marc Rodríguez). Es va parlar sobre el gust per la lectura a l’adolescència, sobre la diversitat a les aules i la inclusió, sobre les ‘categories’ dels llibres com a eines per als educadors, sobre la importància de combinar diferents tipus de lectura (individual, col·lectiva, en veu alta). Es van compartir idees de com dinamitzar la lectura a l’escola (atrapallibres, biblioteca…), i es va reflexionar sobre la importància de les persones mediadores.
  • La infància i la joventut lectora, les grans protagonistes (Biel Palacios – 3r primària-, Guillem Díez -5è de primària-, Marina Serra -2n d’ESO- i Mireia Balvé -3r d’ESO). Els joves van parlar sobre el que llegeixen, van fer recomanacions dels llibres amb què més han gaudit, ens van explicar què suposa participar en un club de lectura juvenil. També van compartir l’experiència d’obrir un instagram per recomanar llibres, entre moltes altres coses.
  • Posem fil a la Poesia (Agustí Lleida, Montserrat Peláez i Miqui Giménez). En aquesta quarta tertúlia es parla sobretot del llenguatge poètic que hauria d’aparèixer en l’itinerari literari dels nens i les nenes d’infantil  i primària.
Data d'incorporació: 28/06/2021