La construcció del coneixement, segons les aportacions de la psicologia cognitiva, ha de fonamentar-se en estructures de pensament sòlides i progressives.
La construcció del coneixement, segons les aportacions de la psicologia cognitiva, ha de fonamentar-se en estructures de pensament sòlides i progressives. En ciències i tecnologia, la fonamentació del coneixement és clau en la progressió dels aprenents, per això és clau partir el coneixement erroni dels aprenents (l’alumnat) per convertir-lo en una oportunitat per transformar-lo en un bon aprenentatge.
Aquest recurs consta d’una videoconferència i d’una publicació digital.
La videoconferència hi participa ser en Jordi Achon, mestre i doctor en pedagogia, professor de ciències i tecnologia autor de diverses publicacions. En Marc Avià, professor de tecnologia de l’INS Ernest Lluch, i en Jordi Regalés, professor de tecnologia i membre del CESIRE.
La publicació digital du per nom, ⇒ Assaig de didàctica : de l’error al coneixement: l’aprenentatge, de les idees als projectes (STEAM):
Podeu veure un resum de les idees en aquest ⇒ vídeo.
Objectius
- Reflexionar sobre el valor didàctic de l’error
- Analitzar la relació entre coneixements previs i errors
- L’error com a conflicte cognitiu
- Les estratègies heurístiques per abordar el coneixement