Aprenentatge per Projectes:
Què és i què no és un projecte per aprendre amb sentit
QUÈ ÉS…
És un procés d’aprenentatge planificat i consensuat amb l’alumnat.
Sorgeix d’una pregunta, repte o problema que interpel·la l’alumnat.
Comporta la indagació de la realitat a través de preguntes connectores.
Condueix a la construcció col·lectiva del coneixement a través de respostes o solucions.
Possibilita l’apropiació significativa de grans idees i sabers, així com el desenvolupament de competències a través del cicle de l’aprenentatge.
La conversa, la metacognició i l’avaluació reguladora en són els motors.
QUÈ NO ÉS…
No és fruit de la improvització, dona resposta a uns objectius d’aprenentatge concrets.
No respon als interessos individuals i puntuals de l’alumnat, s’inicia a través d’un context i un repte que els implica.
No és una recerca d’informació, suposa explorar, investigar, problematitzar i treure conclusions.
No és un treball individual de recerca d’informació, s’assimilen i s’acomoden les noves idees a través de la conversa col·lectiva.
No és una suma d’activitats inconnexes, l’alumnat s’apropia i dona significat a allò que aprèn connectant les seves idees prèvies amb el nou objecte de coneixement.
No és un procés d’aprenentatge mecànic i repetitiu, l’alumnat sap en tot moment què està aprenent, per què i com pot aprendre millor.