Tallers i jornades adreçades a alumnes

Nivell: Internivells
Format: Activitats
Àrea de coneixement: Matemàtic

Tallers i jornades adreçats a l’alumnat

Estalmat, Estímul del Talent Matemàtic

Organitzen
FEEMCAT i SCM

Nivell Secundària (1r i 2n d’ESO, 3r i 4t d’ESO)
Calendari D’octubre a maig. Proves de selecció al juny
Comentari La selecció es fa per a alumnat de 6è de primària i 1r d’ESO. El primer curs l’alumnat de 1r i 2n d’ESO. El segon curs és de 2n i 3r d’ESO. L’objectiu és detectar i estimular el talent precoç en matemàtiques, fomentar l’afecció i habilitat matemàtica de nois i noies que viuen a Catalunya i que tenen destacades capacitats en aquest camp. Com a complement de les sessions d’Estalmat, per a alumnes més grans, es convoquen al llarg del curs tres o quatre conferències de divulgació de les matemàtiques a càrrec de professorat universitari, obertes a tot l’alumnat de 4t d’ESO o batxillerat i al professorat.
Anem x + mates

FEEMCAT

Nivell Secundària     (4t d’ESO)
Calendari De finals del 1r trimestre a principi del 3r
Comentari Cicle de 9 a 12 tallers que es porten a terme en matins de dissabte, amb una alternança mínima de 15 dies. Es pretén aprofundir en la reflexió matemàtica sobre el món que ens envolta, posant els coneixements adquirits en relació amb altres àmbits del saber, de manera que les matemàtiques quedin entroncades en un tot polièdric i que els alumnes puguin d’aquesta manera assolir millor les competències que defineixen l’etapa educativa de l’ESO. Es faran quatre grups d’una vintena d’alumnes corresponent a l’àmbit territorial de cadascuna de les associacions que formen la FEEMCAT (ABEAMADEMGIAPMCM i APaMMs)
Bojos per les matemàtiques

FEEMCATSCM i Fundació Catalunya La Pedrera

Nivell Batxillerat
Calendari De gener a maig i d’octubre a novembre
Comentari Curs d’un any de durada dirigit als estudiants del primer any de batxillerat de la modalitat de Ciències i Tecnologia amb especial interès i talent per les matemàtiques.L’objectiu bàsic d’aquest projecte és fomentar la vocació científica d’aquests joves i en especial el seu entusiasme per les matemàtiques. El curs consta de 21 sessions, en dissabtes al matí (10:00-14:00)
Xerrades-Taller a la UB

UB

Calendari Inscripcions al setembre. Sessions al novembre i l’abril
Comentari Són xerrades divulgatives acompanyades d’alguna activitat pràctica
Matefest – Infofest

UB

Nivell Secundària (3r i 4t d’ESO, Batxillerat)
Calendari Abril
Comentari Festa amb estands i conferències a la Facultat de Matemàtiques de la UB
Dissabtes de les matemàtiques

UAB

Calendari Març i abril
Comentari Són xerrades divulgatives acompanyades d’alguna activitat pràctica o taller
Activitats per a secundària de la FME (UPC)

Nivell Secundària (Batxillerat)
Calendari Sessions de novembre a maig
Berenars matemàtics

SEMG – APMCM

Nivell Secundària i públic general
Calendari Al novembre.
Comentari Són trobades de persones de diferents edats i condició intel·lectual amb l’objectiu d’atacar diversos enigmes matemàtics. Es pretén treballar en grup debatent propostes de solucions o mètodes per abordar i resoldre els enigmes. Es fan al Foment vilanoví (Vilanova i la Geltrú)
Museu de matemàtiques de Catalunya (mmaca) Nivell Primària i Secundària
Calendari Tot el curs. S’ha de seguir l’anunci de les exposicions a la web del mmaca o del creamat
Comentari Exposicions itinerants i temporals dels mòduls interactius de mmaca. A l’exposició permanent de Can Mercader a Cornellà hi ha visites tot el curs.

Nivell Secundària i públic general
Calendari Inscripció al setembre. Sessions de novembre a maig
Comentari El projecte consta de 7 sessions presencials en dissabtes al matí distribuïdes durant el curs escolar. En cada sessió s’introdueixen un tema a partir del qual es plantejaran preguntes i reptes que caldrà resoldre per grups. L’activitat es realitza a Manresa.
Mathematics Summer Camp

Calendari Inscripció de març a maig. Activitats al juliol
Comentari Campament amb conferències i minicursos. Les activitats es fan en anglès
Campus Científic d’Estiu FME

Calendari Inscripció abril i maig. Sessions al juliol
Comentari Introducció als mètodes i eines de la matemàtica aplicada als problemes reals de la física, l’enginyeria i les ciències en general.
Sessions de preparació de l’Olimpíada i de les Proves Cangur

SCM

Nivell Secundària (3r i 4t d’ESO, Batxillerat)
Calendari De setembre a maig
Comentari Sessions de preparació de l’Olimpíada Matemàtica i de les Proves Cangur realitzades a les diferents universitats.

Calendari orientatiu
S O N D G F M A M J
Tallers, jornades… Estalmat
Anem x + mates