Als anys 90 Joan Ferrés deia “Si l’escola no ensenya a veure la tele, per a quin món està educant?” El mateix cal aplicar avui a les múltiples pantalles que envolten el nostre alumnat en el seu dia a dia: ¿no els ensenyarem a mirar de manera crítica les pantalles i internet, l’activitat a la qual dediquen més hores de la seva vida? No es tracta de dir-los què han de mirar, sinó d’ensenyar-los una altra manera de mirar-ho. Educar en el pensament crític, una manera d’ajudar a pensar a l’alumnat
Nivell:
Primària
Format:
Conferència
Materials d'autoformació
Àrea de coneixement:
Coneixement del medi
Objectius
- Tenir un primer contacte amb el concepte d’anàlisi crítica de mitjans
- Analitzar quins models de conducta, estil de vida, tipus de cossos,… ens transmeten els mitjans de comunicació.
- Comprendre com és aquest món multipantalles
Recursos relacionats
També podeu llegir:
- Mar Rosàs i Francesc Torralba. Som Crítics? Fonaments per a una educació compromesa.
- Breo Tosar. Literacitat crítica i ensenyament de les ciències socials. Crònica de la sessió . Per saber-ne més