12 IDEES PER A UN PROJECTE D’APRENENTATGE AMB SENTIT

Aquesta és una eina personalitzable al servei dels centres. La seva funció és facilitar la reflexió sobre els projectes de treball i possibilitar els processos de millora contínua en la pràctica educativa. Aquesta eina possibilita una valoració qualitativa i emprant evidències a partir de processos de reflexió compartits, sempre focalitzant la mirada amb allò que fa l’alumnat.

Aborda problemes rellevants en contextos autèntics a partir d’una pregunta essencial o repte durante un període de temps extens.

Construeix els aprenentatges a partir de les seves experiència i coneixements previs mitjançant processos d’indagació.

Genera i participa en converses en les quals es problematitza la realitat, les visions, les creences des d’una mirada crítica.

Pren decisions sobre com aprendre i què crear, treballant de forma autònoma, a partir de les bastgides i guiatge del docent.

Participa en la ideació del projecte, apropiant-se dels objectius d’aprenentatge i concretant els criteris d’avaluació.

S’inspira, aprèn, treballa i/o col·laboració amb persones d’entorns professionals reals, utilitzant eines, tècniques i/o tecnologies del món professional.

Assumeix rols i tasques de forma autònoma desenvolupant les seves capacitats i habilitats, construint coneixement de forma col·lectiva a partir de la col·laboració i la cooperació. (agency)

Comparteix el seu treball (esborrany, prototips, creacions…) amb companys i companyes, docents i altres persones per obtenir-ne retroalimentació i millorar les seves produccions.

Crea obres i productes originals i genuïns que té un impacte real en el seu entorn (aula, barri, escola…)

Presenta les obres i productes i els processos de creació i aprenentatge davant d’una audiència amb qui dialoga i a qui demana retroalimentació.

Documenta el procés de construcció col·lectiva del coneixement evidenciant els aprenentatges individuals i grupals.

Reflexiona sobre la seva pròpia experiència d’aprenentatge a partir de la recollida d’evidències prenent consciència de les seves estratègies i potencialitats, concretant aquells aspectes a millorar.