Els jueus i l’església de Santa Maria de Sarral

El dia 29 d’abril 2 docents del Camp d’aprenentatge ens vam desplaçar a l’escola de Sarral per a fer un taller relacionat amb el projecte que els alumnes de 6è desenvolupen amb el suport del Camp d’Aprenentatge i el CRP de la Conca. Aquest projecte culmina els dies que els alumnes de Sarral acolliran alumnes d’altres escoles de la Conca, en el marc de l’activitat del teatre.

Els nens i nenes de 6è de l’escola Salvador Ninot seran els protagonistes actius els dies que es farà el teatre i faran de guies dels seus companys. El CdA ha fet recerca sobre les temàtiques escollides, ha generat totes les propostes didàctiques i ha elaborat el material per a què els alumnes poguessin fer el treball previ al taller:

-. Història  de l’església de Santa Maria: fris històric en línia.
-. Arquitectura de l’església i evolució. Propostes matemàtiques
-. Els jueus de Sarral: relat històric basat en personatges jueus de Sarral a l’Edat Mitjana.
-. Contextualització dels jueus de Sarral a l’Edat Mitjana.

El dia que vam anar a impartir el taller vam completar part del treball previ a l’escola, a l’església i al carrer dels jueus, fent un treball de Camp. També van aprendre una cançó i dansa jueva amb la finalitat de conèixer un aspecte de la vida quotidiana dels jueus: “Shalom chaverim”. Es va parlar també de diferents particularitats d’aquesta comunitat: religió, alimentació- pa àzim-, i relació amb la resta dels seus conciutadans.

Va ser un matí molt productiu!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *