L’escola Valldemur mostra part del seu poble a la Comarca

L’escola Valldemur de Barberà de la Conca va escollir dos elements significatius del seu poble: el Castell Templer i el Celler Cooperatiu. El castell va tenir un paper rellevant en el període de conquesta de la Catalunya Nova, extenent la seva influència en el territori en forma de Comandes. El Celler cooperatiu va ser pioner en el mon del cooperativisme a Catalunya. Amb el suport del centre de recursos de la Conca van georeferenciar aquests dos monuments. El Camp d’Aprenentatge Els Monestirs va proporcionar materials didàctics per a treballar el castell, va impartir un taller amb els alumnes de 6è de l’escola i va assistir el dia 12 de a una de les representacions que aquests alumnes van oferir als companys d’altres escoles de la comarca, els quals es van desplaçar a Barberà per a veure l’obra de teatre que cada curs es fa en un poble diferent del la comarca. Pel que fa al celler cooperatiu, l’assessorament va venir de l’Arxiu comarcal.

Per altra banda, es va fer una representació exclusiva per a les famílies dels alumnes de l’escola Valldemur. Així doncs diferents serveis i entitats de la comarca: L’escola, el CRP, el CdA, l’Arxiu comarcal, els amics del castell de Barberà van confluir per a fer-ho possible.