El pou de gel amb l’escola Els Convents de Martorell

La setmana passada vam acollir alumnes de EI (P5), CI( 2n P) i CM (4rt) de l’escola Els Convents de Martorell. Volem ressaltar l’activitat que vam fer amb els alumnes de 4rt, que va culminar amb la visita al Pou de gel de la Granja Mitjana de Poblet. Prèviament s’havia enviat a l’escola una proposta de treball per a aprofundir en els diferents estats de l’aigua i les variables físiques genèriques que condicionen un o altre estat. Al CdA es va anar a peu fins al pou, contextualizant-lo en l’entorn immediat; a peu del pou es van treballar els diferents aspectes: concepte de transmissió de calor ( aire-gel, aigua-aire-gel), reflexió dels usos del pou de gel, muntar omplenament pou de gel a partir d’una maqueta, anàlisi de les parts del pou mitjançant l’observació reflexiva de la maqueta, identificació de les parts del pou en una fitxa, reflexió i anàlisi de la fabricació del gel i de les formes de transport, fer paral·lelismes amb l’actualitat, entrada al pou i aplicació dels aprenentatges previs, sortida del pou i observació i reflexió de l’estat de l’experiment previ.

Es poden observar 3 moments de l’activitat: interior del pou, imatge parcial de la maqueta, fent l’activitat dins del pou.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *