MIRADA APÍCOLA – ESO

Nivell
ESO
Objectius
  • Entendre la importància d’una gestió sostenible del medi i els seus recursos, valorant l’impacte de l’acció humana en el paisatge.
  • Descobrir el paper decisiu de l’abella en l’ecosistema agrari.
  • Descobrir i experimentar des d’un punt de vista científic.
  • Facilitar vivències que ens despertin el pensament crític sobre l’origen dels aliments.
  • Complir amb el producte final acordat.
Descripció
DIA 1: Itinerari: evolució / transformació del paisatge.

DIA 2: aigua i producció agrícola: la construcció de canals. Els pol·litzadors i el seu paper en l’ecosistema. L’abella de la mel, com a insecte social i el rusc com a súper organsme. La mel i més productes de l’abella. Processos industrials. Eines per al producte final: completar la cartellera ambiental.

DIA 3: gestió d’una explotació apícola i maquinària industrial.

Conclusions i tancament. Espai d’intercanvi de mirades: transferència entre iguals.

Observacions
Es recomanable haver introduït aquesta temàtica a l’aula, d’aquesta manera es podrà establir unes situacions de debat i coneixement més profund,  haver pactat el producte final prèviament i tenir clars els grups de treball per a realització d’aquest. És important que les mirades s’escullin en funció dels interessos de l’alumnat.
Material
  • Pantalons i mitjons extra (dobles i d’un color clar).
  • Impermeable o capel·lina.
  • Material TIC necessari per al producte final.
Estacionalitat
setembre – 15 de novembre, 15 de febrer – juny. (sempre i quan les condicions climàtiques ho permetin)