Nivell |
ESO |
Objectius |
|
Descripció |
Introducció: Com és l’entorn de Juneda i quines diferències hi ha amb el del vostre centre. Juneda està situada en una zona seca de Les Garrigues. En una zona on plou poc, i els rius són temporals com mantenim l’ecosistema agrari actual?
Ruta: Impactes mediambientals de l’activitat humana. Recursos naturals: renovables i no renovables. Generació d’electricitat. Processos industrials, mesures industrials per la sostenibilitat i contaminants. Vincles entre el passat el present i el futur (empatia històrica). Descoberta i valoració del patrimoni comarcal natural i cultural i aplicació de nocions de canvi i continuïtat en els paisatges. Plantejament de preguntes a partir d’observacions. Observació i descripció de diferents tipus de paisatge de l’entorn, reconeixement dels elements naturals i humanitzats i l’impacte de l’activitat humana en el paisatge. Identificació dels elements bàsics de l’estructura econòmica i de l’organització social, política i administrativa dels municipis i comarques. L’itinerari de paisatge pretén sintetitzar i donar sentit al cicle de la granja que es produeix a les instal·lacions del CdA durant una estada amb alumnes. Serveix per entendre que tot el que succeeix a la casa és perquè l’entorn així ho permet i ho determina. El paisatge de Juneda, fruit d’una profunda transformació antròpica, ha sigut possible gràcies a la gestió que se n’ha fet de l’aigua. Com hi hem arribat? |
Observacions |
Es recomanable haver introduït aquesta temàtica a l’aula. |
Material |
|
Estacionalitat |
Tot l’any. |