L’escola Montbou fa una estada de 3 dies al CdA Empúries

Aquest curs 21-22 sembla que per fi les activitats fora de l’escola es poden fer com de costum, tot i que   ens queden encara alguns senyals de la pandèmia: grups bombolla, mascaretes i alguns grups confinats.

Per sort, els alumnes de cicle mitjà i cicle superior de primària de l’escola Montbou, de Caldes de Montbui, van poder fer la seva estada al CdA amb tota normalitat. El dilluns 4 d’octubre van arribar als aiguamolls i allà els vam presentar l’espai i les activitats i vam fer el recorregut per la zona del Mas Matà, fins a l’aguait del Bruel i a la tarda vam anar cap al Cortalet. La sequera endèmica que pateixen els aiguamolls de l’Empordà (vegeu l‘article del Punt diari que ho explica) fa que gairebé no hi hagi ocells, tot i això els alumnes van gaudir amb els cavalls de la Camarga, alguns ànecs i moltes oques. També per un dels recs nedava un coipú (espècie invasora)

El dimarts vàrem visitar el jaciment d’Empúries, i ho férem a través dels mites i del conte d’en Màrius d’Empúries. A la tarda va ser el torn de la duna d’Empúries, els alumnes més grans varen fer Dunes amb GPS i el més petits, Sorra i petxines.

Finalment dimecres, mentre uns alumnes recorrien les Cales de L’Escala, els més grans varen fer el joc de descoberta de Sant Martí d’Empúries a través de la història de Lo Tro d’Empúries.

Van ser tres dies rodons, amb bon temps i molt bon treball per part de professors i alumnes. Una bona manera de començar l’octubre. Gràcies i a reveure!