Humans confinats i la natura en ple esclat de primavera!

El dia 10 de març ens passejàvem tranquil·lament pels aiguamolls amb els alumnes de 4t de primària de l’escola Galzeran de Pinós. Ens va fer un dia prou bo, els alumnes van entendre de seguida que fent poc soroll veuríem molts ocells, i així va ser. Vam poder contemplar a pleret ànecs, capons, gavians, flamencs, cigonyes, etc. També vam veure cavalls, daines, reinetes, tortugues, papallones i altres petits animalons; i encara vàrem tenir una estona per a observar la vegetació, sobretot algun lliri groc que començava a florir.

Algunes  de les escenes que més van agradar als alumnes van ser els festeigs de moltes parelles d’ànecs o les cigonyes ja covant en els nius.

Nosaltres teníem ganes boges de seguir anant als aiguamolls i poder continuar essent testimonis de l’esclat de vida de la natura a la primavera, aquell espectacle dels pollets de cigonya al niu, aquells polls peludets de cames-llargues darrere els seus progenitors, la femella de collverd seguida dels seus 7 o 8 aneguets encara vacil·lants en les seves primeres nedades, l’esclat dels lliris grocs il·luminant els recs i canals o les precioses flors del xuclamel endolcint l’aire dels camins.

Poc podíem imaginar que l’endemà ens confinarien a casa i no tornaríem als aiguamolls ni a cap altre espai natural fins qui sap quan!

Mentrestant ha plogut molt durant el març i l’abril, els aiguamolls s’han omplert d’aigua i la natura ha seguit el seu ritme. Nosaltres no hem pogut tornar-hi, però per sort els ornitòlegs i els encarregats de manteniment que treballen al Parc si que han continuat fent el seguiment perquè, malgrat el virus, els ocells migradors puguin disposar d’aquest hàbitat en les millors condicions possibles. I ens han compartit unes fotos pel facebook (enganxeu aquest link a Google i us sortirà tot l’article shorturl.at/gsGI5 ).

Aquí veiem la foto que ha fet l’Albert Burgas, ornitòleg del parc, d’un bec-planer.

Per altra banda, per tal de fer-vos més passador aquest llarg confinament, des del CdA hem preparat un Kahoot dels aiguamolls. És molt senzill i us permetrà jugar amb els vostres companys i repassar allò que vareu veure i aprendre quan vareu venir als aiguamolls. I recordeu que tan bon punt ens hi deixin tornar nosaltres, i vosaltres segur que també, hi tornarem per gaudir de l’espectacle de la natura!

El pin per anar-hi des de Kahoot.it   és  02119778

Està obert fins al 17 de juny a les 12.
Jugueu i gaudiu!
Aviat ens en sortirem i SORTIREM!!!