BOL-ESO | |||||
Quadern de treball
|
Full d’organització de sortida
|
Propostes act. prèvies i posteriors
|
Lloc de trobada
|
|
Codi activitat
|
Àmbit curricular: Ciències experimentals /naturals
Lloc on es realitza: Camp d’Aprenentatge i voltants
Nivell educatiu: 1er i 2n cicle d’ESO
Estacionalitat: Tardor (2ª quinzena d’octubre i 1ª quinzena de novembre)
Objectius: Observar, descriure i diferenciar alguns tipus freqüents de bolets.
Saber recol·lectar bolets sense malmetre el sòl.
Competències bàsiques que més potencia:
- Àmbit cientificotecnològic:
- Competència 2. Identificar i caracteritzar els sistemes biològics i geològics des de la perspectiva dels models, per comunicar i predir el comportament dels fenomens naturals
- Competència 7. Utilitzar objectes tecnològics de la vida quotidiana amb el coneixement bàsic del seu funcionament, manteniment i accions a fer per minimitzar els riscos en la manipulació i en l’impacte mediambiental.
- Competència 12. Adoptar mesures de prevenció i hàbits saludables a nivell individual i social fonamentades en el coneixement de les estratègies de detecció i resposta del cos humà
- Àmbit matemàtic
- Competència 2. Emprar conceptes, eines i estratègies matemàtiques per resoldre problemes
- Àmbit cultura i valors
- Competència 9. Analitzar críticament l’entorn natural des de la perspectiva ètica, individualment i de manera col·lectiva
- Competència 10: Realitzar activitats de participació i de col·laboració que promoguin actituds de compromís i democràtiques.
Tipus d’activitat: Treball de camp / laboratori
Descripció: Activitat que es basa en la descoberta del la diversitat morfològica dels bolets.
Recol·lecció de bolets segons criteris preestablerts.
Observació del seu hàbitat.
Observació i descripció dels bolets recollits.
Material: Quadern de treball
Làmines de bolets
Durada: Mitja jornada
Desplaçament: Recorregut a peu, 1 hora
Per a més informació consulteu el Full d’organització de la sortida ↑