BOL-CSP |
|||||
Quadern de treball
|
Full d’organització de sortida
|
Propostes act. prèvies i posteriors CSP
|
Lloc de trobada
|
Codi activitat
|
Àmbit curricular: Ciències experimentals /naturals
Lloc on es realitza: Camp d’Aprenentatge i voltants
Nivell educatiu: CSP
Estacionalitat: Tardor (2ª quinzena d’octubre i 1ª quinzena de novembre)
Objectius: Observar, descriure i diferenciar alguns tipus freqüents de bolets.
Saber recol·lectar bolets sense malmetre el sòl.
Competències bàsiques que més potencia:
• Àmbit coneixement del medi:
- Competència 1: Plantejar-se preguntes sobre el medi, utilitzar estratègies de cerca de dades i analitzar resultats per trobar respostes
- Competència 3: Interpretar l’espai a partir dels elements del territori i de les seves representacions per situar-s’hi i desplaçar-s’hi
- Competència 4: Analitzar paisatges i ecosistemes tenint en compte els factors socials i naturals que els configuren, per valorar les actuacions que els afecten
• Àmbit educació en valors:
- Competència 1: Actuar amb autonomia en la presa de decisions i assumir la responsabilitat dels propis actes
- Competència 4: Mostrar actituds de respecte actiu envers les persones, les seves idees, opcions, creences i les cultures que les conformen
- Competència 5: Aplicar el diàleg com a eina d’entesa i participació en les relacions entre les persones
- Competència 6: Adoptar hàbits d’aprenentatge cooperatiu que promoguin el compromís personal i les actituds de convivència
Tipus d’activitat: Treball de camp / laboratori
Descripció: Activitat que es basa en la descoberta del la diversitat morfològica dels bolets.
Recol·lecció de bolets segons criteris preestablerts.
Observació del seu hàbitat.
Observació i descripció dels bolets recollits.
Material: Quadern de treball
Làmines de bolets
Durada: Mitja jornada
Desplaçament: Recorregut a peu, 1hora
Per a més informació consulteu el Full d’organització de la sortida ↑