PAI-PRI | |||||
Quadern de treball
|
Full d’organització de sortida
|
Propostes act. prèvies i posteriors
|
Lloc de trobada
|
|
Codi activitat
|
Àmbit curricular: Coneixement del medi natural i social.. Tecnologia. TAC.
Lloc on es realitza: Camp d’Aprenentatge i voltants.
Nivell educatiu: Cicle Mitjà i Superior de Primària.
Estacionalitat: Tot l’any.
Objectius: Desenvolupar la capacitat de l’alumnat per familiaritzar-se en el coneixement de brúixola, els mapes , la vegetació, roques i animals que ens envolten. Reflexionar sobre les diferències de paisatge en ambdues vessants.
Competències bàsiques que més potencia:
• Àmbit coneixement del medi:
- Competència 3. Interpretar l’espai a partir dels elements del territori i de les seves representacions per situar-s’hi i desplaçar-s’hi
- Competència 9. Utilitzar materials de manera eficient amb coneixements científics i criteris tecnològics, per resoldre situacions quotidianes
• Àmbit educació en valors:
- Competència 1. Actuar amb autonomia en la presa de decisions i assumir la responsabilitat dels propis actes
- Competència 4. Mostrar actituds de respecte actiu envers les persones, les seves idees, opcions, creences i les cultures que les conformen
- Competència 5. Aplicar el diàleg com a eina d’entesa i participació en les relacions entre les persones
- Competència 6. Adoptar hàbits d’aprenentatge cooperatiu que promoguin el compromís personal i les actituds de convivència.
Tipus d’activitat: Itinerari.
Descripció: En la primera part, a l’aula, s’estableixen les bases del funcionament de la brúixola, i es visualitza la ruta i el material.
Realització de l’itinerari de La Serra de Can Julià en petits grups (de 4 a 6 persones) seguint les indicacions del quadern i la brúixola. Consisteix en un recorregut circular d’uns 3 quilòmetres, durant el qual han de realitzar diferents parades que inclouen alguns exercicis d’orientació amb brúixola i hauran d’anar identificant rastres d’animals, vegetació, ocells i minerals. Els grups surten de forma consecutiva en un interval de temps d’uns 3 a 5 minuts.
L’última fase, altra vegada a l’aula, consisteix en una anàlisi del recorregut realitzat i un comentari de les observacions realitzades.
Material: Quadern de treball de l’alumne. Brúixola, cartografia de la zona, fitxes de vegetació, fitxes de minerals, fitxes ocells i rastres.
Durada:
Mitja jornada (de 9 h 30 min a 13 h 30 min).
Desplaçament: A peu per pistes forestals i senders de muntanya.
Observacions: Aquesta activitat requereix dur calçat adequat per caminar, gorra pel sol o impermeable lleuger (segons època) i aigua per al recorregut.