Descoberta del paisatge PRI

 

Baixar quadern de treball de l'alumne
Baixar full d'organització de la sortida
llibreta
Punt de trobada
PAI-PRI
Quadern de treball
Full d’organització de sortida
Propostes act. prèvies i posteriors
Lloc de trobada
 
Codi activitat

Àmbit curricular:  Coneixement del medi natural i social.. Tecnologia. TAC.  

Lloc on es realitza: Camp d’Aprenentatge i voltants.

Nivell educatiu: Cicle Mitjà i Superior de Primària.

Estacionalitat: Tot l’any. 

Objectius: Desenvolupar la capacitat de l’alumnat per familiaritzar-se en el coneixement de brúixola, els mapes , la vegetació, roques i animals que ens envolten. Reflexionar sobre les diferències de paisatge en ambdues vessants.

Competències bàsiques  que més potencia:

• Àmbit coneixement del medi:

  • Competència 3. Interpretar l’espai a partir dels elements del territori i de les seves representacions per situar-s’hi i desplaçar-s’hi
  • Competència 9. Utilitzar materials de manera eficient amb coneixements científics i criteris tecnològics, per resoldre situacions quotidianes

• Àmbit educació en valors:

  • Competència 1. Actuar amb autonomia en la presa de decisions i assumir la responsabilitat dels propis actes
  • Competència 4. Mostrar actituds de respecte actiu envers les persones, les seves idees, opcions, creences i les cultures que les conformen
  • Competència 5. Aplicar el diàleg com a eina d’entesa i participació en les relacions entre les persones
  • Competència 6. Adoptar hàbits d’aprenentatge cooperatiu que promoguin el compromís personal i les actituds de convivència.

Tipus d’activitat: Itinerari. 

Descripció: En la primera part, a l’aula, s’estableixen les bases del funcionament de la brúixola, i es visualitza la ruta i el material. 
Realització de l’itinerari de La Serra de Can Julià en petits grups (de 4 a 6 persones) seguint les indicacions del quadern i la brúixola.  Consisteix en un recorregut circular d’uns 3 quilòmetres, durant el qual han de realitzar diferents parades que inclouen alguns exercicis d’orientació amb brúixola i hauran d’anar identificant rastres d’animals, vegetació, ocells i minerals. Els grups surten de forma consecutiva en un interval de temps d’uns 3 a 5 minuts.
L’última fase, altra vegada a l’aula, consisteix en una anàlisi del recorregut realitzat  i un comentari de les observacions realitzades.

Material: Quadern de treball de l’alumne. Brúixola, cartografia de la zona, fitxes de vegetació, fitxes de minerals, fitxes ocells i rastres.

Durada: 
Mitja jornada (de 9 h 30 min a 13 h 30 min).

Desplaçament: A peu per pistes forestals i senders de muntanya.

Observacions: Aquesta activitat requereix dur calçat adequat per caminar, gorra pel sol o impermeable lleuger (segons època) i aigua per al recorregut.