PROGRAMES DE FORMACIÓ I INSERCIÓ (PFI) A ESPLUGUES

PROGRAMES DE FORMACIÓ I INSERCIÓ A ESPLUGUES

Els programes de formació i inserció (PFI) són voluntaris i estan adreçats als joves que compleixin com a mínim 16 anys d’edat i com a màxim 21 en l’any d’inici del programa, que hagin deixat l’educació secundària obligatòria (ESO) sense obtenir-ne el títol i que, en el moment d’iniciar els programes, no segueixin estudis en el sistema educatiu ni participin en altres accions de formació.

La finalitat d’aquests programes és proporcionar la possibilitat d’incorporar-se de nou al sistema educatiu per continuar estudis de formació professional.

Els programes s’ofereixen en 3 modalitats, segons la seva organització:

• Plans d’iniciació professional (PIP), que es realitzen en instituts de titularitat del Departament d’Educació i en centres docents privats i establiments de formació autoritzats.
  • Plans de transició al treball (PTT), organitzats en col·laboració entre el Departament d’Educació i les administracions locals.
  • Programes de formació i aprenentatge professional (FIAP), realitzats en els instituts de titularitat del Departament d’Educació.

Dins de l’oferta educativa d’Esplugues, disposem de dos Plans de transició al treball:

• Auxiliar de vendes, oficina i atenció al públic (CM01)
  • Auxiliar d’imatge personal: perruqueria i estètica (IP01)

Infografia PFI Esplugues by SOAC PEE

Les sol·licituds de preinscripció i seguiment  són per via telemàtica del 10 al 21 de maig de 2021.

Si famílies o alumnes tenen algun problema a l’hora de fer la preinscripció, es poden adreçar als departaments d’orientació dels centres de secundària, al Servei d’orientació d’àmbit comunitari (SOAC) i al propi PFI. Si són famílies no escolaritzades a cap centre educatiu del municipi, directament al SOAC o al PFI.

Per a més informació:

Guia de PFI de centres 2020-2021 a Catalunya: http://educacio.gencat.cat/web/.content/home/departament/publicacions/guies-estudis/guia_pfi_centres.pdf

Pla de transició al treball (PTT) PTT Esplugues de Llobregat: Codi de centre: 08960245

Cedres, 38, 1r (AFA Eugeni d’Ors) 08950 Esplugues de Llobregat Telèfon: 666 47 90 06