Orientacions per a l’acaluació de la competència digital de l’alumnat a l’ESO

El caràcter transversal de l’assoliment de la competència digital de l’alumnat pot dificultar el seguiment i l’avaluació del professorat de manera coordinada, per això requereix una atenció especial. Necessita, a més, d’una coordinació de tot el personal docent del centre educatiu, la qual cosa implica arribar a acords metodològics i avaluatius.

Amb aquest document, elaborat en el marc del Pla d’educació digital de Catalunya, s’ofereix una aproximació a l’avaluació de la competència digital de l’alumnat, tot oferint documents de suport per a la seqüenciació curricular dels continguts digitals al llarg de l’educació secundària obligatòria així com recursos per avaluar el progrés de l’alumnat al llarg de l’etapa. És clau tenir present que l’abordatge de l’assoliment de la competència digital requereix una planificació compartida i la implicació de totes les matèries.