I per comunicar, la gramàtica.

L’Associació GrOCGramàtica Orientada a les Competències, presenta el curs I per comunicar, la gramàtica, dirigit a professors de llengua catalana en què s’aprofundirà en la millora de les competències comunicatives a partir de la gramàtica.

Aquest curs EN LÍNIA consta de 6 sessions que s’enfoquen a tractar diversos aspectes lingüístics que, treballats en profunditat, poden ajudar a la millora de les competències comunicatives de l’alumne. Es tracta d’aspectes de la gramàtica i la llengua que constitueixen tot sovint un repte i donen lloc a errors freqüents en les produccions lingüístiques de l’alumnat; així com d’aspectes que, amb coneixement aprofundit de la dimensió gramatical que hi ha al darrere, permeten fer un pas més enllà per copsar com funciona l’univers de la gramàtica.

Cada sessió s’estructurarà de la manera següent. En primer lloc, es partirà de la presentació del fenomen des de l’òptica exposada més amunt, amb la presentació d’exemples d’aula i de l’ús quotidià de la llengua. A continuació, es presentarà l’utillatge i el bagatge teòric necessaris per comprendre les implicacions del fenomen analitzat. A més, sempre que sigui pertinent, es farà referència al nou marc terminològic i conceptual de la GIEC (2016). Tot seguit, es proposarà un aprofitament des d’una perspectiva textual (escrita i oral). Addicionalment, en totes les sessions es donaran també eines i estratègies per a l’aprofitament de la realitat plurilingüe de l’aula.

El curs és de 15 hores, en línia, i compta amb professors de la Universitat de Vic, la Universitat de València, la Universitat de les Illes Balears, la Universitat de Cambridge, la Universitat d’Oxford i la Universitat de la Sorbona.

La inscripció es pot formalitzar en aquest enllaç: