Dia de la Internet Segura 2024

El Dia de la Internet Segura se celebra de forma anual per conscienciar la ciutadania sobre la necessitat de fer un ús segur de les xarxes, especialment entre els infants i joves. Es tracta d’una iniciativa que aquest any se celebra el dia 6 de febrer a diferents països de la Unió Europea i que suposa l’organització de milers d’activitats i programes de conscienciació arreu del continent.

A Catalunya, l’organització del Dia d’Internet segura recau en l’Agència de Ciberseguretat de Catalunya a través del programa Internet Segura, que ha volgut centrar l’edició del 2024 en la tecnologia d’hipertrucatge o deep fake. Es tracta d’una tècnica de manipulació visual que a través de la intel·ligència artificial permet crear muntatges audiovisuals molt realistes, però que són falsos. Tot i que es tracta d’una tècnica que es pot fer servir amb bons usos, sovint a Internet podem trobar vídeos falsos que tenen la intenció de difamar algú o desinformar la població.

Per tal de donar a conèixer a la ciutadania aquesta tecnologia, els seus usos i com detectar un hipertrucatge, l’Agència de Ciberseguretat ha preparat diversos materials i propostes educatives i de sensibilització.

Activitat interactiva per a alumnes de Primària

Activitat interactiva per a alumnes de Secundària

Guia docent amb activitats a l’aula

El Dia de la Internet Segura es podrà seguir a través dels hashtags #DiaInternetSegura, #SID2024, #TrobaElFake i #SaferInternetDay.