Claustre Obert. Llegim al Joanot: una app per fomentar la lectura

Dilluns 11 de maig, a les 18,30h. Webinar Llegim al Joanot: una app per fomentar la lectura

L’Institut Joanot Martorell és un centre públic de màxima complexitat situat a Esplugues de Llobregat. L’alumnat és majoritàriament del barri de Can Vidalet i a l’Hospitalet de Llobregat. Acull 470 alumnes entre l’ESO i el Batxillerat, i té un claustre format per 55 professors. L’Antoni Clavijo, professor de català, socials i dinamitzador de la ràdio de l’institut, ens explica la creació i l’aplicació de l’app “Llegim al Joanot” que ha servit perquè els joves sentin gust per la lectura i es converteixen en bons lectors. Amb l’èxit que ha tingut l’aplicació estan mirant d’ampliar-la amb noves funcions, com una agenda i el seguiment de les tutories.

Amb el Pla d’acció de Centres educatius en línia, la Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital ha impulsat un nou espai de comunicació i aprenentatge per a la comunitat educativa. Des del 12 de maig, s’ofereix, també, un acompanyament de caràcter virtual amb la voluntat de proporcionar un espai de treball personal que pretén ser vivencial i reflexiu: COMviure i aprendre en moments de complexitat emocional.
Cada dimarts i dijous entre el 12 de maig i el 2 de juliol es convida a un procés que consta de:
–  Plantejar la presa de consciència i la cura del propi benestar emocional; del què està passant en aquestes setmanes de gran complexitat emocional.
– Centrar l’atenció en l’acompanyament i la interacció amb l’alumnat i la resta de la comunitat educativa, en el sentit d’aprofitar aquesta situació per ajudar a la construcció d’un model de convivència més saludable que porti més benestar personal i professional a tothom.