LECXIT. Lectura per a l’èxit educatiu

LECXIT és un programa que té per objectiu incrementar l’èxit educatiu dels infants a través del treball per la millora de la seva comprensió lectora. La clau de LECXIT està en treballar de forma lúdica i amena gràcies al voluntariat i a la implicació de l’entorn dels nens i nenes que participen en el programa. El projecte es va iniciar el curs 2011-2012 i aquest curs es du a terme en més de 100 Punts LECXIT d’arreu de Catalunya.

LECXIT funciona gràcies a la col·laboració dels voluntaris i voluntàries, que acompanyen els infants en la lectura amb una tutoria individual per setmana. També és clau la participació de les escoles, amb les quals es creen ponts pedagògics, i de les famílies, que disposen de material de suport per incentivar la lectura a casa. Les tutories individuals parteixen dels interessos dels nens i nenes per estimular la lectura. Les persones voluntàries reben una formació abans d’iniciar les sessions de lectura, però adapten les activitats als interessos de cada infant, per tal de fer de la lectura una experiència positiva i establir una relació de confiança. Els infants que han participat en el programa el valoren molt positivament.

A més a més, el programa també consta d’activitats en grup, on l’aprenentatge compartit és clau. En aquestes activitats hi han participat multitud d’entitats que permeten una participació del teixit local al projecte.

Si vols ser voluntari/ària del programa, pots consultar el llistat de punts LECXIT.

Si ets una escola, entitat o administració que vol apostar per un projecte d’alt impacte i millorar l’èxit educatiu, pots crear un Punt LECXIT! Pots informar-t’en aquí.

#lecturalecxit #lecxit

Podem millorar la capacitat lectora dels infants implicant-hi escoles, famílies i voluntariat?