Constituïda la comissió operativa de PEE 0-20 d’Esplugues de Llobregat

Després d’un curs afectat per la pandèmia i un curs amb restriccions i complex, finalment l’1 de juliol es va constituir la comissió operativa del PEE d’Esplugues de Llobregat, Aquesta és una comissió formada per tots els coordinadors o representants de les comissions del PEE què conformen la xarxa educativa del municipi i que nodreixin el Servei d’Orientació i Acompanyament educatiu(SOAC).

La nova comissió és un espai de participació i de trobada entre agents del municipi de diferents àmbits on es comparteix les actuacions, necessitats detectades, es fa la valoració del curs i es recullen les propostes de millora  que la comissió executiva analitza viabilitat i determina el pla d’actuació del proper curs que es presenta en la comissió Representativa Institucional.

L’estructura del PEE 0-20 d’Esplugues es va completant, i aquest curs treballem per a constituir la comissió d’alumnat integrada pels alumnes que formen part dels Grups Impulsors dels 15 centres d’Esplugues de Llobregat que participen en el projecte d’innovació de PEE 0-20 del departament d’educació.

En aquesta primera convocatòria van participar 18 agents de la xarxa i es van destacar les dificultats d’aquest curs complex, però també la consolidació i valoració positiva d’algunes de les actuacions.
Es va compartir la detecció i preocupació per l’increment de l’obesitat infantil i la salut mental dels joves i infants que requereixen actuacions coordinades i implicació de tots els agents.

Per acabar cicipaciompartim les propostes de millora per part de les comissions:

SOAC:

• Seminari de coordinació Primària- secundària
  • Acompanyament a les famílies de 0-3 anys

Comissió de Salut i esports

• Proposa la digitalització i innovació de les activitats físiques
  • Recuperar les activitats intercentres si les condicions el permeten
  • Incorporar la proposta de l’actuació STOP a l’activitat física entre els joves que deixen la competició,  Ioga i Taitxi
  • Es recupera pels CAP’s el programa d’INFADIMED a
  • Es treballa de forma coordinada l’alimentació i activitat física per lluitar contra l’obesitat
  • Creació d’activitats de cura de la salut
  • Xerrada a finals de setembre de salud mental

Comissió de Famílies

• Coordinació d’AFA’s amb esports i entitats  per aconseguir una oferta ajustada d’activitats extraescolars
  • Acompanyament a les famílies d’escola Bressol amb formularis abans de triar escola.
  • Més transparència en l’adjudicació de les actuacions
  • Accessibilitat dels tallers, es demana transparència i pedagogia dels tallers PAE i actuacions de PEE
  • Respecte de l’autonomia dels centres. Acompanyar als centres en l’equitat en l’oferta d’activitats extraescolars
  • Acompanyament en alguns centres per reduir distàncies entre AFA’s i equips directius.
  • Enfortit la xarxa  a partir del cicle de xerrades, xerrades obertes a totes les famílies.
  • Orientació per després de l’ESO
  • Més recursos de salut mental, les famílies aquest curs han detectat angoixa, depressió, ansietat, estrès a l’hora d’afrontar el batxillerat

Comissió PAE

• Continuïtat de les actuacions
  • Més recursos de salut mental davant la saturació del servei
  • Ampliació del projecte d’Auxiliar de conversa a IES

Coordinació TIS

• Mantenir Passaport edunauta

Comissió d’absentisme: Grup del Treball

• Difusió del protocol a tots els centres
  • Abordatge de casos d’absentisme

Passaport Edunauta

• Es demana pensar en la possible ampliació a secundària.
  • Es valora que aporta molt als centres educatius.
  • Ampliar grup impulsor a entitats i centres educatius.