Cicle de xerrades i tallers dirigit a famílies d’Esplugues de Llobregat

El curs 2015-16 després de signar el conveni entre departament i ajuntament per constituir el Pla Educatiu d’Entorn la comissió operativa va decidir fer una diagnosi de necessitats entre els centres educatius del municipi. En aquell moment els centres van demanar activitats formatives dirigides a famílies i es van coordinar una xerrada de salut dirigides a les famílies de l’escola Joan Maragall.

El curs 2016-17 es va realitzar una xerrada de Viure educant 360º amb l’Oriol Castellvi a l’espai Baronda i el curs 2017-18 es va presentar el Cicle de xerrades i tallers dirigits a famílies amb dos cicle i dos tallers en els centres educatius del municipi.

Els temes escollits han estat proposats pels centres educatius a partir de les necessitat detectades i s’han organitzat les xerrades i tallers en tres centres educatius aquest curs. Les xerrades a l’escola Isidre Martí i INS La Mallola i els dos tallers de convivència a l’escola Folch i Torres.

Les xerrades i taller van dirigides a totes les famílies de tots els centres educatius del municipi i es va fer una campanya de difusió per diversos mitjans de comunicació en la que han col·laborat les AMPA’s dels centres, els centres educatius i l’ajuntament.

Estem molt contentes de com va el cicle, ja que a la primera xerrada organitzada en l’escola Isidre Martí, promotora d’aquesta actuació,  titulada “Fem-los autònoms”. La xerrada anava dirigida a families d’infantil i primària, es van inscriure 41 persones, X assistents i s’ha de dir que eren més mares que pares.

El taller de “Conflictes: busquem solucions” dirigit a famílies de primària i secundària es va realitzar a l’escola Folch i Torres. El taller més pràctic es va organitzar en dues sessions i la primera sessió va començar amb 37 inscripcions i a la segona sessió hi havia 41 inscripcions.

El cicle va finalitzar el 18 d’abril a l’institut la Mallola amb una xerrada sobre “Pantalles amigues”, en la que hi havia 41 inscripcions i menys assistents.

Ja estem preparant el proper cicle, recollint demandes dels centres educatiu i centres amfitrions de la xerrada o taller. L’objectiu és passar per tots els centres i facilitar a totes les famílies la participació en alguna de els activitats del cicle.

Cal agrair la col·laboració dels centres educatius, AMPA’s, ajuntament i servei educatiu per l’organitizació, la difusió i disponibilitat. Junts fem comunitat a Esplugues de Llobregat.