2n Torn Formació 2022-2023

Cliqueu aquí per accedir al llistat d’activitats del Pla de Formació de Zona. Les inscripcions estan obertes.

A continuació podeu veure amb més detall la informació més rellevant de les activitats. També podeu accedir directament a la inscripció a través del títol de cada formació.

FORMACIONS INTERCENTRE

Títol, ponent, continguts Data, horari, assistents
Resolució de conflictes i pràctiques restauratives

Isaac Palomares Gonell (Psicòleg coach)

1. Dotar als i les docents de dues eines fonamentals sobre pràctiques restauratives: els cercles de diàleg i els cercles restauratius.
  2. Treballar l’actitud d’escolta i l’empatia relacionades amb la pròpia pràctica restaurativa i la resiliència.
Dilluns, 23 de gener i dimarts 21 de febrer de 2023

17-19h

2 sessions presencials al Servei Educatiu Baix Llobregat VIII – Taller 5h

Adreçat a: Tot el professorat

Estratègies per a l’atenció de l’alumnat amb trastorns de l’espectre autista (TEA)

Júlia Puyo Solé (Mestre de Pedagogia Terapèutica)

1. Comprendre com veuen i entenen el món els infants amb un trastorn de l’espectre autista.
  2. Adquirir coneixements sobre la metodologia TEACCH.
  3. Posar en pràctica la metodologia TEACCH amb un cas real dins de l’aula.
  4. Fomentar la comunicació dels infants amb trastorn de l’espectre autista.
  5. Creació i/o adaptació de materials.
Dilluns, 6, 13, 27  de febrer, 6 i 13 de març  de 2023

17:15h-19:15h

5 sessions presencials al Servei Educatiu Baix Llobregat VIII.- Curs 15h

INSCRIPCIONS OBERTES

Adreçat a: Mestres d’educació especial, tutors/es SIEI, educadors/es socials, tutors/es d’infantil i primària amb alumnat TEA, psicopedagogues EAP. En cas que la inscripció superi el nombre de  places, es restringirà a dues persones per centre

La creació literària: com llegir obres de ficció a l’aula?

Zuleika Valero Casado (Màster en creació literària (UPF))

1. Dotar als i les docents d’eines per motivar l’alumnat a llegir textos literaris identificant els mecanismes de la ficció.
  2. Dinamitzar la creació literària a les aules.
Dilluns, 20 i 27 de març de 2023

2 sessions presencials al Servei Educatiu Baix Llobregat VIII – Taller 5h

Adreçat a: Tot el professorat

Benestar emocional igual a benestar professional

Manel Güell Barceló (Formador i Consultor)

1. Prendre consciència del benestar emocional.
  2. Obtenir recursos per al  benestar emocional.
Dilluns, 15 de maig de 2023

Conferència al Servei Educatiu Baix Llobregat VIII

CULTURA DIGITAL

Títol, ponent, continguts Data, horari, assistents
Formació Competència Digital docent, nivell A1 (CRP-presencial)

Sergio López Valverde (Coordinador Digital)

1. Conèixer els marcs de referència de la competència digital europeus i comprendre les cinc àrees de la Competència Digital Docent (CDD), així com les pròpies  competències i els sis nivells competencials (A1-C2) per facilitar-ne el seu desenvolupament.
  2. Conèixer el desplegament normatiu de la Competència Digital de l’Alumnat (CDA) com a competència clau i transversal en les diferents àrees o matèries curriculars.
  3. Descobrir les tecnologies de comunicació i col·laboració més utilitzades en els contextos educatius i conèixer els criteris per a la selecció de continguts digitals i estratègies de cerca i organització per afavorir el propi desenvolupament professional i el de la CDA.
  4. Facilitar l’anàlisi reflexiu de l’ús de les tecnologies digitals a la pràctica docent, tenint en compte la personalització de l’aprenentatge i l’accessibilitat i la inclusió de tot l’alumnat per afavorir el seu compromís actiu amb l’aprenentatge i contribuir a que esdevingui usuari creatiu, crític i respectuós en un món digitalitzat.
  5. Identificar models pedagògics de referència i les necessitats formatives personals per a poder incloure les tecnologies digitals a l’aula per oferir suport i retroalimentació a l’alumnat en el seu procés d’aprenentatge promovent l’autoregulació i donant resposta a les seves necessitats individuals.
  6. Respectar la normativa sobre propietat intel·lectual i drets d’autor i conèixer les mesures per a protegir les dades personals, la privacitat, la seguretat, els drets digitals i el benestar a l’utilitzar les tecnologies digitals a l’aula per poder impulsar-les entre l’alumnat.
Dimecres, de l’1 de febrer fins el 26 d’abril de 2023

17h -20h

12 sessions presencials (40h)

Lloc d’Esplugues a determinar

Calendari d’inscripció

Aquest és el calendari de l’oferta formativa de l’xtec. Pel que fa a les inscripcions del nostre PFZ, aquestes ja estan obertes i les adjudicacions les podreu veure a través de “Les meves activitats xtec” quan s’acabi el període d’inscripció de cada formació.