Sistematització de la llengua oral al parvulari i cicle inicial

La llengua oral és l’eix central de la coordinació 2011-2012  dels cicles educatius de la nostra demarcació en el seu marc de formació permanent del professorat.

En l’abordatge de la sistematització de la llengua oral, s’ha previst la intervenció d’Enriqueta Garriga Ferriol en dues sessions formatives (una d’elles destinada al parvulari i cicle inicial i, l’altra, als cicles mitjà i superior d’Educació primària)  i una posterior de síntesi.

La professora Garriga  té una àmplia trajectòria professional. Del 1973 al 1988 va treballar de Logopeda i des del 1980 al 1988 va ser directora del Centre d’Educació Especial Sants Innocents de Barcelona, on s’atenien alumnes amb discapacitat intel.lectual des dels 3 fins als 18 anys.
Del 1993-2003 va ser  directora i psicopedagoga del Centre de Recursos Educatius per a Deficients Auditius (CREDA), de Sant Adrià de Besòs. on s’atenien alumnes amb deficiència auditiva i altres trastorns de llenguatge escolaritzats a les diferents escoles ordinàries.
En paral·lel,  des del 1974 i fins el 2011 va ser pProfessora associada a la URL (Universitat Ramon Llull, Facultat Blanquerna) activitat combinada amb la publicació de diverses obres i propostes metodològiques i didàctiques.

A continuació trobareu material de referència proposat per la professora Garriga.

L’ús del llenguatge a l’escola. Propostes d’intervenció pe a l’alumnat amb dificultats de comunicació i llenguatge Publicació en format pdf (Departament d’Ensenyament – 2003).

La sistematització de la llengua oral al parvulari i cicle inicial Enllaç a la presentació portada a terme el 8 de febrer de 2012

Activitats per treballar la consciéncia fonològica. Quadres resum elaborats per Mercè Peroliu a partir del dossier “La consciència fonològica en els infants. Un programa de classe”, treball realitzat per Enriqueta Garriga.

I, encara, llibre recomanat:

Manolson, A. (2000). Hablando nos entendemos los dos. Madrid: ENTHA