L’escriptora Care Santos visita l’institut Miquel Martí i Pol

El dilluns 9 d’abril va visitar l’institut Miquel Martí i Pol la famosa escriptora Care Santos, guanyadora dels premis més prestigiosos de casa nostra, com ara: Ramon Muntaner, 2006; Ramon Llull, 2014; Edebé 2003 i 2015; Gran Angular 2004 i Nadal 2017.

L’autora va realitzar cinc xerrades consecutives a tots els grups de primer d’ESO a la biblioteca. La xerrada de Care Santos començava amb una explicació del procés de creació de cada llibre de la maleta.  L’alumnat, durant gairebé dos mesos, ha disposat  d’una maleta amb aquests cinc llibres de l’autora: Mentida, Veritat, Hot dog, Demana’m la lluna i La ruta de l’huracà.  Cal destacar que força alumnes n’han llegit  més d’un.

L’autora va remarcar que la tria de llibres ha estat molt encertada doncs abarca temàtiques molt diferents, com el bullying o la reinserció dels presos; així com etapes molt diferents de la seva carrera, com ara Hot dog, que el va escriure quan cap dels alumnes de primer havia nascut encara, o com  Veritat, que el va redactar fa pocs anys.

Tot seguit va deixar que l’alumnat prengués la paraula i va començava aleshores una veritable connexió entre els lectors i l’autora. Els nois i noies preguntaven tot tipus de qüestions sobre els llibres, tant relacionades amb situacions que els havien emocionat, com d’altres relacionades sobre el mateix procés creatiu.