La llegenda de Sant Jordi i els estereotips de gènere

Aprofitant la diada de Sant Jordi hem decidit treballar amb els alumnes de Cicle Superior de l’escola Abat Oliba  la Llegenda de Sant Jordi relacionant-la amb els estereotips de gènere.

Els mestres vam escollir 15 adjectius, 5 per cada personatge de la llegenda (princesa, drac i Sant Jordi). Amb els alumnes es tractava d’arribar a acords sobre a quin dels personatges descrivia cada adjectiu. Un cop havíem col·locat tots els adjectius vam reflexionar sobre quin grup d’adjectius ens agradaria que ens definís com a persona. Tots els grups van escollir els que corresponien a Sant Jordi.

A partir d’aquí vam establir un debat sobre els estereotips de gènere i vam decidir fer un llistat de llibres que trenquin amb aquests estereotips.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *