Iniciada la Formació Inicial per a Coordinadores de Coeducació, Convivència i Benestar de les Escoles i Instituts de Catalunya

El Departament d’Educació de Catalunya ha donat inici a una activitat de formació destinada als Coordinadors de Coeducació, Convivència i Benestar dels centres educatius de Primària i Secundària. Aquesta iniciativa arriba com a resposta a la incorporació, durant el curs 2023-2024, de la figura del Coordinador/a de Coeducació, Convivència i Benestar, com s’estableix per la Llei Integral de Protecció a la Infància i l’Adolescència davant la Violència (LOPIVI), aprovada el juny de 2021.

La formació constarà de 5 sessions en línia, mitjançant webinars, i culminarà amb la realització d’un treball final que consistirà en la proposta i implementació del projecte COCOBE (Coordinació de Coeducació, Convivència i Benestar). Aquesta formació té com a objectiu capacitar i sensibilitzar els Coordinadors de Coeducació, Convivència i Benestar en les seves responsabilitats, que inclouen la coordinació de qüestions relacionades amb la convivència, la coeducació i el benestar o malestar dels estudiants.

La figura del Coordinador/a de Coeducació, Convivència i Benestar serà nomenada pel director del centre educatiu i rebrà formació específica del Departament d’Educació. Aquesta persona jugarà un paper fonamental en la promoció del benestar de la infància i adolescència, assegurant el compliment de la LOPIVI i treballant per garantir la protecció integral dels joves estudiants.

La formació, que es durà a terme mitjançant sessions en línia, busca preparar els Coordinadors per als reptes i responsabilitats que implica aquesta nova figura en els centres educatius de Catalunya. Les inscripcions per a aquesta formació es mantindran obertes fins al 15 d’octubre, i es preveu que sigui un element clau en la implementació de les polítiques de protecció de la infància i l’adolescència a les escoles de la regió.

Les inscripcions a aquest curs les podeu fer a través de la web de la generalitat o seguint aquest link.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *