De nenes a científiques. Nova edició!

Arriba una nova edició de “De nenes a científiques“, una iniciativa consolidada des de fa quatre anys per celebrar el 11 de febrer, Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència, amb la participació de tot l’alumnat de primària.

Aquest projecte té com a objectiu fomentar la reflexió dins les aules de primària amb la intenció d’evitar que les pròximes generacions continuïn repetint els actuals patrons de desigualtat en la representació de dones i homes en el món de la recerca. La iniciativa convida les escoles a sumar-se a aquest concurs, on es demana als estudiants que mirin un vídeo que destaca les històries de quatre científiques de la Universitat de Barcelona. Després de visualitzar el vídeo, les escoles són convidades a presentar les propostes dels estudiants per abordar aquest problema de desigualtat de gènere.

• A qui s’adreça el projecte: alumnat de primària.
  • Què es demana: enviar propostes d’accions o mesures per revertir el desequilibri de representació entre homes i dones en el món de la recerca. Un cop rebuda la proposta, se sol·licitarà, per correu electrònic, el document de tractament de dades signat.
  • Com es poden fer arribar les propostes: mitjançant aquest formulari.
  • Data màxima per enviar les propostes: 29 de febrer.
  • Què s’ofereix com a agraïment: totes les propostes es publicaran a la pàgina web del projecte, i la proposta seleccionada s’utilitzarà com a base per crear una imatge institucional per a l’11 de febrer de l’any vinent.
  • Dossier de l’activitat

……………………………………………………………………………………………………………………………………….

• Visualitzeu el vídeo amb el vostre alumnat (dossier de l’activitat).
  • Ara toca treballar a l’aula! Us proposem que debateu a classe sobre la situació de les dones en el món de la ciència i la recerca, intenteu pensar com es podria fer perquè hi haguessin més nenes interessades en ciència. Amb les vostres conclusions, elaboreu un text, un dibuix, un àudio, una pel·lícula, el que més us agradi!
  • En darrer lloc, us demanem que feu arribar la vostra proposta omplint el formulari.

Entre totes les idees, se’n triarà una que s’utilitzarà com a base per crear una imatge institucional per a l’11 de febrer de l’any vinent.

Teniu temps d’enviar les propostes fins el 29 de febrer.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *